6 dec. 2011

Eftermiddagen och lugnhet

Oj oj idag har de varit en dag som gått i ilskans tecken. De har varit Melwin som har visat sitt humör idag. Börja med när vi skulle gå ut en sväng och leka. Tog med grabbarna på en liten promenad så Mario kunde somna i vagnen. Gick förbi dagiset som ligger bredvid oss. Grabbarna fick välja vilken väg de skulle gå. Men v i hann inte så långt innan Melwin fick för sig att han ville gå tillbaka och gå den andra vägen. Malcom ville fortsätta och eftersom de valde så ja att vi skulle fortsätta. Men då  bröt helvetet ut. Melwin börja gasta och skricka, eller så gott de gick eftersom han var gode hes och de blev ju inte bättre av allt skrikande. Stod på mig och sa att de skulle bli längre om vi skulle vända.

Men de gillades inte hos lillherrn som skrek och kasta sina vantar åt höger och vänster. Jag och Malcom bara kolla och börja gå vidare. Sa till han att han måste sluta skrika eftersom rösten kommer att försvinna. Att göra en låång historia kort så gnällde han och skrek hela tiden vi var ute. Va inget som va bra. Vägrade ha vantar som resulterade med att han börja fysa massor om sina små händer. Men då lär han sig att de är bra med vantar. Nu var de bara ca 2-3 minusgrader ute så askallt va de ju inte men för en liten kille är de ju.
Vi prata lite granna på vägen hem när han lugnat ner sig och ja fråga varför han tog av sig vantarna. Då säger skitungen (säger de med kärlek ) att de var mitt fel. Jaha säger ja.varför de??? För att de är de mama säger han. Ok..är lustigt de där att de alltid blir mitt fel när nått inte går som småherrarna vill.

Fundera om Melwin är på väg att bli sjuk eller nått när han blir så här ledsen och arg. Eller så är de bara mycke som händer i lillkroppen hans just nu.

Nu sover alla kidsen och ja sitter och njuter av tystheten och ser på Top Model 16. Robban är borta och ser på basket med Pärol. Får se när han kommer hem.

Ska väl oxå hinna med att plocka lite granna här hemma innan vi lägger oss.

Och en annan sak, va kul att så många gillade mitt inlägg med vikten. Vet inte om ni är glada för mina framsteg eller bara nyfikna på hur de går men ni får mer än gärna inte bara läsa mina inlägg utan oxå lämna ett litet hej eller nå. Alltid så kul när nån gör de.

Sen har ja förresten en liten frågelåda här bredvid om ni vill veta nå om mig. Så ställ gärna massor av frågor. Eller så trycker ni på bilden här nere för att komma direkt dit.

Sen så avslutar ja med en gammal bild på mig själv och Melwin när han var 4-5 mån som ja hitta på datorn när ja kolla runt lite för att se va för bilder vi har..gisses så liten han var..de vär väääldigt länge sen.
 
 
Ha nu alla en superduper mysig kväll
 
Puss och Kram Ninnie <3


1 kommentar:

louize sa...

detta kaos ^^

Tack för dina ord, de e var ja behövde.. allt har kännt så tungt nu och ja längtar till vår semester i norr faktiskt