8 nov. 2011

Uppdatering vikten

Nu mina vänner så ska jag ge er en uppdatering om min viktminskning.

Först och främst vill ja bara säga att ja gör detta för att ja känner att min kropp inte mått bra med all detta övervikt. Vill inte bli typ Size 0 eller nått sånt skit. Vill bara bli lättare för att orka med mina barn och för att må bra i kropp och knopp. Att sträva efter ett bättre välmående är stor skillnad än att bana för att bli så smal som möjligt. Att banta är inge fel så länge man gör de på bra sätt.

Självklart ja börja allt med pulverdiet och de är väl inte de bästa men de var en bra kick-start. Sen efter min kur har ja ändrat mina matvanor helt. Börjat röra på mig, äta mindre fett. Utersluter socker och kolhydrater men äter ris, pasta, potatis de dagar ja ska träna enbart för att ja ska orka med träningen och för att kroppen ska ha nog med energi så den kan orka köra igårn fettförbränningen.

Gillar man inte röra på sig så tänk ist på av ni stoppar i en. Ni kanske inte behöver den där sista portionen mat, eller ni behöver inte trycka i er en hel kg godis. Allt handla om måtta. Bara för att man börjar bry sig om sin kropp betyder de inte att man måste sluta leva och äta saker. Självklart ska man unna sig gott men kanske inte varje dag och i stora mängder. Allt de här handlar om en balans. Att man ska komma till den punkten att man vet när de räcker och har så pass pondus att man kan säga stopp.

Ha ha..nu låter jag som värsta hälsovetaren och de är ja icke utan de är så ja tänker runt min kost och träning.

Hur som helst så vet nu ju att när ja börja allt detta i slutet av juni, början av juli så vägde jag hela 91 kg. Såg då ut såhär. Eller denna bild är tagen när vi är på Sunderbyn med Mario i somnras


Detta är ja nu när jag väger 78,7 kg. Nalta lättare och rödhårigare.

Gått från:
stussmått 127 cm till 105,5
Midja 87cm till 73,5 cm
Lår 62 cm till 48 cm
Bröst 100 cm till 89,5 cm
Överarm 32,5 cm till 29 cm



De mina vänner tycker inte jag är dålig resultat. Är supernöjd med de.

Nu ska vi äta lite sen bär de ut på byn för lite ärenden. Nice


Puss och Kram





1 kommentar:

jessica sa...

Super bra jobbat =)