29 aug. 2011

Dagen som har varit

Idag vaknade vi runt 6 tiden och gick ner för att äta frulle. På nått konstigt sätt så flöt allt på riktigt bra. Inte så mycke tjafs och kidsen åt sin frulle gode snabbt för att vara dem.

När vi var klara och påklädda och satt oss i bilen upptäcker jag att kl var 20 över 7. De mina vänner var evigheter vi var på väg så tidigt. I vanliga fall brukar vi sällan hinna till halv 8. Men de gjorde vi idag. Jag var rent av tvungen att köra en extra sväng så tiden fick gå lite.

Väl hemma så greja ja på lite granna. Har inte haft så mycket ork idag att göra nå men ja har plockat lite och se dammsugit iaf. Har även hunnit med att klippa gräset lite. Hann dock inte klippa framsidan och ena sidan av huset. Men de får göras i morgon.

Däermot så måste ja berätta om en incidens idag..lovar hade aga varit tillåtet så hade Malcom fått sig över rumpan. Vi körde på storvägen hem och precis när ja hade svängt in till västermalm så öppnar skitungen dörren och den flyger upp i farten. Höll typ på att dö..eller ja fick då hjärtat i halsgropen. Tvärnita och sprang ut och gav Malcom en riktig utskällning. De där med aga var väl lite att ta i men ja blev så rädd. Såg bara en bild i huvudet hur han ramlar ut och blir påkörd. Huvva vilken hemsk tanke.
Kollade han rakt i ögonen och sa att de var jätte jätte farlig att öppna dörren när mamma eller pappa kör. Att de kunde gå hur dåligt som helst om han ramla ut.
Då säger söt ungen:
- Malcom inte göra så igen. Förlåt mamma..älskar dig.
Då smälte mamma hjärtat.

Nu sitter jag och Melwin och ser Rango. Var egentligen meningen att Malcom oxå skulle se men han somna i soffan så ja har redan tagit upp han till sin säng. Tror även Melwin kommer somna snabbt sen för han verkar gode så trött.

Sen när han sover ska jag färgbomba mitt hår. Ska bli kul


Med kärlek Ninnie

1 kommentar:

Hollys mamma -Gravid med nr2 sa...

Dom har e3n förmåga att vara så söta att man glömmer bort att dom faktiskt gjorde något dumt precis:) Jo hon har förkylnings astma och därför inhalerar vi, det har blivit bättre än då hon va mindre för då blev hon täppt i halsen på en gång och man var nervös för att somna och inte höra om det börja pipa. Men tydligen ska det växa bort så jag hoppas på det:)