22 dec. 2011

Bullbak och paketinslagning

Godagens på er. Igår hade ja tänkt skriva om min kväll men ja orka verkligen inte. Som ni ser så har de inte varit så mycket aktivitet i denna blogg i veckan men samtidigt är de ju inte så konstigt eftersom de börjar närma sig jul och man har massor av andra saker att göra så bloggen blir lite lidande.
Men så kan de vara.

Hur som helst igår fick ja typ nå bakil och börja baka och ha mig. Gjorde saffransbullar som tydligen blev äckligt goda. Eller som Robban och vår tapetserare som va här Erik sa. Djävulst goda..alltså toppbetyg åt mig.

Visst ser dom djävlust goda ut. Om ja ska vara exakt så var de saffransbullar med vanilj och vill ni oxå göra dessa sjukt goda bullar så gå in HÄR så finns receptet på dem.

Sen provade ja att göra chokladmuffins med fyllning men de blev verkligen en misslyckad historia. När ja skulle sätta in dem i ugnen så orkade inte bullformarna hålla allt smek i dem så de rann ut och blev en enda kaka. Men ja tog ut dom och satte extra bullformar så de skulle stanna inne. Nu blev de ingen fyllning i dem men tydligen så blev de riktigt goda oxå fastän de blev totalt misslyckade. Ska prova göra dem igen men då ska ja använda min muffinsform. Men vill ni ha receptet på dem så kolla in HÄR vet ja =)
Så här skulle de se ut egentligen men de var inte ens i närheten av de..ha ha..
Men som sagt så ska ja prova göra dem igen och se om ja kan lyckas med dem så. För ja kan tänka mig att de blir suuupergoda när de görs på rätt sätt.

Sen slog ja in paket i min ensamhet till kl nog var runt 1 på natten men inte blev ja klar..nejdå fick slut papper så ja måste ut idag och inhadla lite mer så ja kan slå in resterande.
Nä nu ska ja börja fixa och städa på övervåningen för nu är de färdigtapetserat i alla rum så ikväll ska Robban och Pärols lägga de sista av golvet. Kommer bli suuupernajs.
Puss och Kram Ninnie<3