23 sep. 2011

Men va fan...skrek jag

Idag slutade Robban  runt 12 tiden så när vi hade packat klart drog vi till stan för att göra lite ärenden. Var först i på Intersport' sen sprang vi över till HM. Där hittade jag spindelmannen vantar åt kidsen plus även spindelmannenkallingar åt Melwin. Gick ävenfkörbi en sväng på Hansens för att kolla om de hade en mössa från Villervalla men icke de så då blev de ingen mössa.

Var in en sväng på Team Sportia för att kolla på en fleece jacka men så klart så fick Malcom ett psykbryt där inne. Så vi ides inte riktigt kolla på dem för att herr Suraigenomdelux tog för mycke ork av oss.

Jag och Melwin gick även in för att kolla om en Ben 10 pyjamas men så klart fanns den inte i hans strl. Däremot så hitta vi en annan pyjamas och även kallingar som matchade. Blev även 2 sockpar och halsockar på Mini så han inte ramlar nu när han drar sig upp överallt.
Däremot så hittade ja urfina kläder till Mario med stjärnor. Så de blev en ny utstyrsel åt min lilla prins. Från topp till tå. Ska ta ett kort på han när han har de på sig.

Däremot så måste ja berätta en sjuk grej som hände idag. Jag drog iväg med de 2 mindre till mammas grav och väl där pratade jag och Malcom med mormor. Malcom började röra på keramikduvan som va på mammas sten. Sa att han måste va försiktigt och då blev han liite på tvärsan och gick till granngraven och börja peta. Sa till han igen och då gick han till graven bredvid och skulle börja ruska till lyktan som fanns där. Sprang mot han för att säga till han att så gör man inte. Va tror ni händer då???
Jo jag är inte nog uppmärksam på att de har grävt om graven bredvid mammas och när ja ska springa upp Malcom så åker jag ner i en lerhav. Skriker en fin men dock opassande ramsa. När jag väl tar mig upp så har ja gravlera upp över knäna. Mindre nöjd är jag. Va de nån som såg mig måste ha fått sig ett gott skratt. Jag var dock inte lika road. Tur att ja hade extra byxor och skor i bilden, så de va bara att näcka på parkeringen. Nu i efterhand är de lite skrattretande ändå...va är oddsen. Så typiskt mig.

Nä nu ska vi sova, i morgon blir de att fira pappa som fyller 70 på söndag. Jag och gubben har oxå årsdag. 6 år som par och 5 år som förlovade. Hänt endel sen dess.

Sov gott alla och hoppas vi vaknar upp till en solig lördag



Puss och Kram Ninnie

1 kommentar:

Johanna Niklasson sa...

Det där med psykbryt på affären känner jag igen. Vägrade ha med Arvid i säkert ett års tid pga alla bryt, men nu den senaste tiden är han superbra att ha med. Till och med när jag ska kolla på kläder till mig själv och han är med i provrummet, -Oj vilken fin mamma, säger han om allt. Ha ha! Så det finns hopp om att psykbrytens tid går över. Nu är det bara superspeedade ettåringen som är hopplös att ha med sig :-)
Kram på dig!!