13 okt. 2011

Sorgen

Detta inlägg hittade jag i min gamla blogg. Skrev ja för exakt 3 år sen. Gissa om ja har gråtit floder nu. Har läst alla inlägg som har haft med mamma att göra. Sorgen är fortfarande stor..huvva..hatar sånna här känslor.

" Har inte mått nå bra sista tiden men samtidigt är de inte så konstigt med tanke på allt som har hänt de sista veckorna. I helgen har vi flyttat  ut från läggan till huset så nu har vi sovit i 2 nätter. Så i morgon ska vi städa i läggan innan vi ska lämna nycklarna. Sen är ett problem över.Tyckte att vi har haft nog med tråkigheter sista tiden men igår så ringe sköterskan från mormors boende och hon berätta att mormor har blivit mycket sämre. Att de är nog slutet för henne. Känns ju oxå jättejobbigt. Fast de har man förstått att den tiden ska komma. Hon är ändå nästan 90 år så hon har rätt att få somna in och lämna detta jordeliv, men att de skulle komma nu känns väldigt jobbigt.Prata med sunderbyn idag och nu har de stått still i flera dagar. De slutade ge mamma sömndosen i onsdags men hon har ändå inte vaknat upp än och de är lite oroliga att hon inte vaknar till som de har velat. I morgon ska de göra en scanner av hjärnan igen för att kolla så hon inte har fått en hjärnskada av allt detta. Skulle de visa vara så fallet så kommer hon nog aldrig vakna igen. Känns riktigt jobbig men nu ska vi inte dra för snabba slutsatser. Får se va proverna och scannen visar i morgon. Hoppas hoppas bra att hon sover så djupt att de är de som gör att de tar sån tid för henne att vakna.Vill bara ha tillbaka min älskade mamma. Saknar henne så himla mycket. Ibland får ja hindra mig själv från att ringa eftersom de är en vana att alltid ringa och höra hur hon mår. Nu känns de verkligen som något saknar varje kväll. Mamma jag älskar dig och saknar dig enorm mycket. Kom tillbaka till oss för vi behöver dig fortfarande, Önskar av botten av mitt hjärta att du blir frisk igen och blir desamma. Puss på dig min fina lilla mammaMagen växer som bara den, är redan i v. 10 och i morgon ska ja till bm för inskrivningen. Ska bli riktigt roligt och ja hoppas att ja får lyssna på hjärtat. Sätter in en liten bild på den så får ni se hur den ser ut nu. Är gode så stor. Kanske är de två eller så kanske ja har gått länge.Nä nu ska ja lägga min för i morgon blir de en lång dag

Tjing pling"

På torsdag är hennes årsdag..3 år av sorg och saknad

du fanns där när jag behövde dig
du tröstade när alla svek mig
du höll mig i din famn
du vaggade mig & viskade tyst mitt namn
du torkade mina tårar när dom föll ner
du höll mig uppe när jag inte orkade mer
du älskade mig för den jag ärdu fanns alltid här
du fick mig att skratta när jag ville gråta
du lärde mig att vara rättvis & förlåta
du, älskade mamma, jag älskar dig så
du ska veta att jag aldrig låter dig gå
du mamma, det är för evigt du & jag
både natt som dag
jag älskar dig mamma
l mitt hjärta kommer du alltid finnas kvar

Puss och Kram

1 kommentar:

Diana sa...

Nu har jag en tävling där du kan vinna valfri vara upp till 200kr! :) va med vetjah!