31 maj 2011

Min 30 års firande


Nu ska ja äntligen berätta va som hände i lördag eftermiddag. Har inte varit så piggelin de sista dagarna....ha ha..

Hur som helst så började de med att Sara ringde och frågade mig om ja inte ville följa med henne när hon skulle köpa en hundbur eftersom hennes päron inte va hemma. Visst tänkte jag.
Sara kom förbi vid 3 tiden och under den tiden försökte ja få nå vettit ur Robban. Fråga om vi skulle äta ute eller hemma. Fick som bara defusa svar hela tiden. Nu i efterhand förstår jag varför =)
Sa hejdå till kidsen och hann även säga att ja skulle ta med mig Thaimat på vägen hem. (trodde jag)
Börja fråga Sara vars vi skulle såhär såg vår samtal ut ungerfär

J: Vars ska vi fara?
S: Tror de va på västermalm.
J: Men va hette dom?
S: Jonsson, undrar inte om de var Maria
J: Jaha, men de är ju bara på andra sidan.
Framme hos Maria
J: Ska skojja lite med Mia.
S: Glöm inte att knacka.
J: Hallå (med dov röst) Skulle hämta en hundburg.
M: Jaha..ok

Gick fram till henne och då såg ja även Malin där.

J: Men va fina ni är, Va ska ni göra då?
MP: Sammma som dig.
J: ???Va, jaha

Efter mycke om och men från min sida förstod ja att de skulle fira mig. Vart så rörd och överraskad. Hade trott att alla hade glömt bort en..ha ha...man är så himla len.

Var såå himla trevligt kväll. Fick 2 ansiksmasker, 2 hårinpackningar, fotbad och filning, insmörjning av fötterna, massage och massor av dricka. Som tyvärr blev lite för mycke för mig den kvällen. Och sen fick ja supergod middag. Brudarna hade gjort 3 olika pajer. En skaldjurspaj, en svamppaj och en tacopaj. Sen hade de gjort en cheesecake tror ja de va. Supergod den med.

Lite senare kom Madde och Linda.

Blev utgång på Röda Rummet. En promenad som i vanliga fall tar 10 min att gå dit tog ca 45 min för vi lyckades på nått sätt i en inhägnad byggarbetsplats. Sprang omkring och försökte hitta en väg ut. Tur att de inte regna för då hade vi varit leriga ja men nanting.

Väl ute så träffade ja lite roligt folk och sen sjöng trubaturen och alla andra för mig och en tjej till som nog fyllde år eller nått.

De enda negativa var att ja blev sååå himla illamående just i slutet så ja stor och kalva bakom huset. Fick skjus hem av Saras mamma. Sen så kalvade ja lite mer hemma innan ja vingla upp och la mig.

Söndagen var en hemsk dag. Grymt bakis. Mådde piss hela förmiddagen. Åkte till svärisarna för att fira morsdag. Fick stanna på vägen för ja behövde spy. Kom inte nå då men sen hos svärisarna kalvade ja riktigt ordentligt men ja blev bättre eftersår.

Jaja, man fyller 30 år en gång i sitt liv. Lite får man tåla och bjuda på.

Tack alla mina underbara vänner för att ni gjorde detta för mig. Värmer massor i mitt hjärta. Älskar er allihopa.


Med kärlek Ninnie
Posted by Picasa

Inga kommentarer: